Suicide Squad

Hey Booknerds!

 

Eindelijk heb ik de film gezien waar ik al een jaar op aan het wachten ben: Suicide Squad! Ook al hield ik mijn hart vast voor een nieuwe Joker, toch was dat de rol waar ik nog het meest naar uitkeek. Jared Leto, how can you go wrong? I love that guy.

En met Margot Robbie als Harley was er al helemaal geen twijfel meer mogelijk: allen daarheen!

Korte inhoud zoals weergegeven op IMDB:

Suicide_Squad_(film)_Poster

A secret government agency recruits a group of imprisoned supervillains to execute dangerous black ops missions in exchange for clemency, which inevitably leads to chaos.  

 

 

 

 

 

 

 

REVIEW

Deze film kan erg kort beschreven worden, in één woord: AWESOME. De slechte reviews zitten er compleet naast. Het was zelfs zo leuk dat ik vergat dat dit een DC film was, en geen van Marvel. Ik ben normaal gezien namelijk een Marvel meisje, maar hier kon ik niet aan weerstaan.

Margot Robbie kicks ass, als Harley Quinn.

giphy.gif

En zelfs Will Smith, die ik normaal gezien vermijd als de pest, doet het goed als Deadshot. De film verloopt snel, grappig, en vol actie. Precies zoals je van een prent zoals Suicide Squad zou verwachten.

Misschien is dat nog het meest opmerkelijke. Suicide Squad was precies wat ik ervan verwacht had. Hij was helaas niet beter, maar hij was ook niet slechter. En dat heb ik nog niet vaak meegemaakt.

Er is maar één ding waar ik niet tevreden over was, en dat was het opvallende gebrek aan The Joker. We zien de nieuwe vertolking van Jared Leto amper, en wanneer we hem zien, is het vooral via flashbacks en flarden.

Ik vind het absoluut niet erg dat de nadruk op Harley ligt en dat zij in deze prent het meest badass personage van de twee lijkt, dat is zelfs eerder verfrissend. Maar waarom was The Joker dan zo gehyped?

Volgens Leto zelf zijn er een hoop van zijn scènes geschrapt, en ik geloof hem meteen. Hopelijk zien die ooit nog het daglicht, op een DVD met extra’s, bijvoorbeeld. Het zou zone zijn om die aan het publiek te onttrekken. Van wat ik heb gezien kon ik namelijk opmaken dat Jared het helemaal zo slecht niet deed. Jammer genoeg heb ik nu wel de indruk dat hij een hoop van zijn griezelig voorbereidend werk voor niets heeft gedaan. De nadruk die hij nalaat in de definitieve cut van de film is die van een verliefde puber. Een criminele, griezelige, gevaarlijke puber, maar toch…

tumblr_static_filename_640_v2

Vreemd, die schijnbaar oprechte affectie die The Joker lijkt te hebben tegenover Harley. Het is algemeen geweten dat er ergens wel een soort ziekelijk aspect van ‘niet zonder elkaar kunnen’ geïntroduceerd is in hun relatie, maar meestal wordt dat uitgebreid vooraf gegaan door voorbeelden van manipulatie en zelfs mishandeling. Het enige dat we in Suicide Squad te zien krijgen is de ‘puddin” versie.

The-Joker-suicide-squad-39783971-450-200

Niet dat ik daar tegenstander van ben, in tegendeel. Het zet Harley rechter in haar schoenen en maakt hun dynamiek des te interessanter. Toch is het iets dat ik heb opgemerkt als ‘niet erg normaal’.

Nog een klein detail: Ik kan Cara Delevingne niet zien. Maar dan ook écht niet. Ik was niet blij toen ik merkte dat haar rol in de film groter zou zijn dan ik verwacht had. Enchantress is sowieso al niet het personage waar ik op zat te wachten, maar hey, you win some you lose some. Zelfs een film vol slechterikken had nog een ‘big bad’ nodig. Begrijpelijk.

Algemene conclusie: Véél beter dan het internet beweert. Deze film wordt simpelweg onrecht aangedaan op Rotten Tomatoes! Just saying…

Dus ga die cinema tickets maar halen en remember: ook al is het geen Marvel, nog altijd blijven zitten tot na de credits!

tumblr_o18o6eE2Us1rxpq74o7_500.gif

Veel liefs,

 

The Booknerd

 

 

Plaats een reactie